راه های تشخیص علائم آنفولانزا و سرماخوردگی

علائم آنفولانزا
تعداد بازدید ها : تعداد بازدید ها : 813

علائم آنفولانزا و سرماخوردگی خیلی به هم شبیه هستند تا جایی که بعضی اوقات به سختی می توان آنها را از هم جدا کرد. هر دو بر اثر ویروس ایجاد می شوند. هر دو نشانه های مشابهی دارند که می تواند شما را سر در  گم کند.

علائم آنفولانزا و سرماخوردگی را بشناسیم!

فصل ابتلا به آنفولانزا معمولا از ماه های آبان و آذر تا اواخر اسفند است. همچنین اگر هوا در اواخر مهر ماه زودتر سرد شود احتمال اینکه دچار آنفولانزا شوید هم وجود دارد. اگر خارج از این چارچوب زمانی علائم آنفولانزا آشکار شد به احتمال زیاد سرماخوردگی یا آلرژی است.اما شما هر زمانی امکان دارد سرما بخورید. (بهار، تابستان یا پاییز ولی به احتمال زیاد زمستان بیشتر)

سرما خوردگی کودکان

• آنفولانزا خیلی وخیم تر از سرماخوردگی است. آنفولانزا می تواند در افراد مسن و به ویژه کودکان مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند مانند ذات الریه و بستری شدن در بیمارستان.

به ندرت پیش می آید که علائم تشخیص سرماخوردگی یا آنفولانزا برای پزشک کافی نباشد که در این صورت احتمال دارد که درخواست انجام آزمایش برای فرد تجویز شود. آنتی بیوتیک ها معمولا به سرما خوردگی کمک نمی کنند مگر سینوس ها دچار عفونت شده باشد.گلودرد و آبریزش بینی بیشتر علامت سرماخوردگی است. علائم سرماخوردگی به تدریج آشکار می شوند اما در آنفولانزا علائم ناگهانی خود را نشان می دهند.

• احساس خستگی نشانه یکی از علائم آنفولانزا است. احتمال اینکه از افرادی آنفولانزا بگیرید که نشانه های التهاب و بیماری در آنها هنوز ظاهر نشده خیلی زیاد است.

بیماری آنفولانزا

در حالت سرماخوردگی اگر خیلی سرفه می کنید و ناخوش هستید در خانه بمانید و به محل کار خود نروید چون ممکن است همکارانتان را هم دچار بیماری کنید. هنگام سرفه و عطسه حتما با دستمال جلوی دهان خود را بپوشانید. اگر شدت سرما خوردگی زیاد نبود می توانید به سر کار خود بروید اما درباره آنفولانزا حتما در خانه بمانید.

• نوشیدن مایعات به خصوص چای، دمنوش زنجبیل، سوپ مرغ و آب گوشت می تواند به گرفتگی بینی و مخاط در آنفولانزا و سرماخوردگی کمک کند. غرغره کردن آب نمک و مکیدن یک تکه یخ می تواند به گلو درد کمک کند.

ویروس آنفولانزا

حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید تا تب برطرف شود و به حالت طبیعی برگردید سپس از خانه بیرون بروید و در مجامع عمومی حضور یابید. معمولا سرماخوردگی بین ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد تا بهبود یابد. اگر بعد از این دوره همچنان نشانه های سرماخوردگی در شما وجود داشت به پزشک مراجعه کنید.

به این مطلب امتیاز بدین