راه های درمان آنژین قلبی

آنژین قلبی

آنژین قلبی یک نوع درد قفسه سینه ناشی از کاهش رسیدن اکسیژن به قلب است. هنگامی که نیاز اکسیژن قلب نسبت به موجودی بیشتر است، جریان خون کرونری کاهش می یابد و این باعث کاهش جریان خون می شود که باعث درد قفسه سینه می شود. تقریبا ۹.۸ میلیون آمریکایی هر سال علائم آنژین را تجربه می کنند و ۵۰۰۰۰۰ مورد جدید آنژین سالانه تشخیص داده می شوند. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه آنژین را درمان کنید و از بیماری جدی قلبی با استفاده از تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و دارو ها جلوگیری کنید.

درمان آنژین قلبی در خانه

۱- سیگار را ترک کنید

درمان آنژین قلبی

سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر مهم برای آنژین است. این به این دلیل است که سیگار کشیدن می تواند رگ های خونی را منقبض کند و به آن ها آسیب بزند و منجر به فشار خون بالا شود. هنگامی که جریان خون به دلیل این عروق باریک مسدود می شود، می تواند منجر به درد قفسه سینه و حتی مرگ شود. بنابراین ترک سیگار اولین گام برای درمان آنژین است. ترک سیگار می تواند بسیار دشوار باشد و ممکن است افرادی که برای زمان زیادی سیگاری بوده اند نتوانند به یک باره ترک کنند. بنابراین، شما باید به تدریج سعی کنید خود را از سیگار کشیدن بیرون بکشید و با کمک هایی مانند پچ های نیکوتین و آدامس نیکوتین ترک کنید.

۲- استرس تان را کاهش دهید

آنژین قلبی چیست

احساس استرس یا ناراحتی باعث درد قفسه سینه می شود. بنابراین، مهم است که به طور کلی میزان استرس خود را کاهش دهید و از شرایطی که باعث ایجاد آنژین قلبی می شود، اجتناب کنید.

• اگر در کارهای پر تنش کار می کنید برخی از مسئولیت های خود را واگذار کنید و یا حتی مدتی را مرخصی بگیرید. همچنین می توانید سطح استرس را با استفاده از تکنیک های آرام سازی و تمریناتی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق و یوگا کاهش دهید. حتی می توانید در محله خود در یک کلاس ثبت نام کنید.

۳- بیش از حد خود را به صورت فیزیکی درگیر نکنید

آنژین قلبی چیست؟

درد قفسه سینه ممکن است از طریق اعمال جسمی بیش از حد شما باشد. در نتیجه، شما باید بیشتر از بدن خود آگاه باشید و علائم هشدار دهنده درد در قفسه سینه را در طول تمرینات تنفسی را تشخیص دهید.

• اگر احساس درد قفسه سینه را تجربه می کنید، بلافاصله از کار دست بکشید و برای استراحت وقت بگذارید. بنشینید نفس بگیرید و منتظر باشید تا نشانه های هشدار دهنده از بین بروند. این بدان معنا نیست که شما باید ورزش را به طور کامل قطع کنید. در واقع، ورزش بخش مهمی از حفظ سلامت قلب شما است. شما فقط باید یاد بگیرید که محدودیت های خود را تشخیص دهید.

۴- یک رژیم غذایی را دنبال کنید که برای قلب تان مناسب است

آنژین قلبی

داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از مهمترین چیزهایی است که می توانید برای درمان آنژین انجام دهید و قلب خود را سالم نگه دارید. این بدان معنی است که داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا و کم کلسترول به شما کمک می کند.

• خوردن محصولات با غلات کامل مهم است زیرا غلات کامل فیبر بالایی دارند (که کلسترول را کاهش می دهند) و به شما کمک می کند که برای مدت طولانی احساس سیری بیشتری داشته باشید، که مانع از ناراحتی قفسه سینه از طریق زیاد غذا خوردن می شود.
  • از نظر پروتئین، باید محصولات کم کلسترول حیوانی را انتخاب کنید، مانند گوشت بدون چربی و بوقلمون یا مرغ بدون پوست.

۵- کمی وزن از دست بدهید

آنژین قلبی

اگر شما در حال حاضر دارای اضافه وزن هستید، ایده خوبی است که سعی کنید چند پوند را از دست بدهید. از دست دادن وزن، حجم کار در قلب شما را کاهش می دهد و همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند. با داشتن یک رژیم غذایی سالم (همانطور که در مرحله قبل توصیه شد) وزن خود را کاهش دهید و از غذاهای فرآوری شده، غذاهای با کالری بالا و غذاهای پر چربی اجتناب کنید. شما همچنین باید مصرف الکل خود را محدود کنید.

• سعی کنید ۳۰ دقیقه تمرینات ملایم و متوسط را به روتین روزانه خود اضافه کنید. فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری، رقص و باغبانی به شما کمک می کند وزن کم کنید و قلب خود را سالم نگه دارید.

درمان های پزشکی آنژین قلبی

۱- برای آرام شدن و گشاد کردن عروق خونی نیترات مصرف کنید

درمان آنژین قلبی

نیترات ها داروهایی هستند که معمولا برای درمان آنژین مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا آنها به آرام شدن و گشاد شدن عروق خونی کمک می کنند. این کار اجازه می دهد تا خون بیشتری به قلب منتقل شود، در حالی که حجم کار قلب را کاهش می دهد.

• نیترات ها را می توان در دو فرم اصلی مصرف کرد: با مصرف قرص های نیتروگلیسیرین به صورت خوراکی یا با پوشیدن پچ نیتروگلیسیرین بر روی پوست.

۲- از داروهای دیگر برای کنترل سطح کلسترول تان استفاده کنید

آنژین قلبی

یکی از مهمترین جنبه های درمان آنژین، کاهش کلسترول است. کلسترول بالا یکی از عوامل مهم برای مبتلا شدن به بیماری قلبی است. انواع مختلفی از داروها وجود دارد که ممکن است برای کاهش کلسترول تجویز شوند، از جمله:

• استاتین ها (آتورواستاتین یا سیمواستاتین)
  • جداسازنده اسید صفراوی (کلستیآمینین یا کلسولام)
  • اسید نیکوتینیک (نیاسین)
  • ازتیمایب

۳- برخی از درمان های جایگزین را امتحان کنید

آنژین قلبی چیست

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک درمان گیاهی از انواع توت ها از یک نوع درخت زالزالک به نام Crataegusoxyacantha در درمان آنژین می تواند کمک کننده باشد. گفته می شود این درمان گیاهی موجب افزایش جریان خون می شود و از داروهای دیگری که امروز استفاده می شود بسیار کمتر سمی است.

• دوز استاندارد ۵۰۰ میلی گرم در روز است، اما قبل از اینکه این دارو را امتحان کنید، با پزشک خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که با داروهای دیگرتان واکنش بدی نشان نخواهد داد.
  • مصرف مکمل اسید آمینه به نام L-کارنیتین همچنین می تواند به بهبود سوخت و ساز بدن در عضلات قلب کمک کند. دوز توصیه شده ۱،۰۰۰ میلی گرم دو بار در روز است.

۴- اکسیژن درمانی دریافت کنید

آنژین قلبی چیست؟

اکسیژن درمانی معمولا در شروع حمله قلبی برای افزایش میزان اکسیژن به قلب و کاهش درد انجام می شود. اکسیژن از طریق یک زبانه بینی وارد جریان خون می شود. پزشک میزان ضربان قلب بیمار و ریتم تنفسی را کنترل می کند تا اطمینان حاصل شود که درمان در حال درست کار کردن است.

۵- عمل جراحی را به عنوان آخرین راهکار انجام دهید

آنژین قلبی

اگر تغییر سبک زندگی و دارو نمی تواند آنژین را کنترل کند، ممکن است بیمار برای درمان بیماری قلبی اساسی جراحی کند. شایع ترین جراحی های مورد استفاده برای درمان آنژین عبارتند از:

• آنژیوپلاستی عروق کرونری قلب: این روش برای بیماران با یک یا دو بیماری عروق و عملکرد طبیعی بطن چپ مشخص شده است.
  • پیوند عروق کرونری: این روش برای بیمارانی که دارای بیماری مهم عروق کرونر اصلی شریان چپ، دو یا سه بیماری مربوط به رگ ها و اختلال عملکرد بطن چپ یا دیابت هستند، مشخص شده است.

علائم آنژین قلبی

۱- علائم و نشانه های آنژین را تشخیص دهید

درمان آنژین قلبی

در طی یک حمله آنژین قلبی، بیمار درد را به طور معمول در قفسه سینه پشت جناغ سینه تجربه می کند اما درد می تواند در گردن، فک، گلو، پشت، شانه چپ، شکم، مچ دست چپ و بازوی چپ احساس شود.

• درد می تواند به عنوان چاقو خوردن یا دردی شبیه به درد خنجر توصیف شود و اغلب همراه با عرق کردن و نفس تنگی است. با این حال، آنژین ممکن است به عنوان احساس فشار، سنگین بودن، فشردن، سوزش، یا خفگی تجربه شود.
  • یک حمله آنژین معمولا فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد. با این حال، اگر درد در قفسه سینه بیش از ده دقیقه باقی ماند و از بین نرفت، ممکن است که شما در معرض حمله قلبی باشید. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، باید به دنبال گرفتن کمک پزشکی باشید

۲- عوامل خطر ساز آنژین را درک کنید

آنژین قلبی

چندین عامل خطر معمول وجود دارد که ممکن است نشان دهنده این باشد که یک فرد بیشتر مستعد ابتلا به آنژین است. این عوامل شامل:

• اضافه وزن داشتن
  • کلسترول بالا
  • ورزش نکردن کافی

۳- بدانید که چگونه آنژین تشخیص داده می شود

آنژین قلبی چیست؟

آزمایش های تشخیصی که برای تشخیص آنژین مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

• تست تمرین استرس نمره دار: این آزمون به طور گسترده ای برای ارزیابی بیماران با درد قفسه سینه مورد استفاده قرار می گیرد. آن را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با یک اکوکاردیوگرافی یا غربالگری پرفیوژن میوکارد انجام داد.
  • برآورد کلسیم عروق کرونر با CT پر سرعت: روش CT سریع اولیه برای این درخواست، با اشعه الکترونی و مولتی دتوکتور است.

نکات مهم:

• شواهد علمی نشان می دهد که آترواسکلروز (سخت شدن شریان ها) و سایر بیماری های عروق کرونر می تواند با پیوستن به یک برنامه مراقبتی تغییرات شیوه زندگی شامل یک رژیم غذایی گیاهی و کم چربی، کاهش استرس با ورزش منظم در بلندمدت اصلاح شود، این اصلاحات شیوه زندگی بسیار ارزانتر از داروها یا سایر مداخلات پزشکی است.