فواید خوردن آب ولرم در صبح

فواید خوردن آب ولرم

بسیاری از ما عادات مشخصی را هنگام بیدار شدن صبحگاهی داریم؛ از جمله نوشیدن قهوه، چای و آب سرد. با این حال این نکته ثابت شده که نوشیدن آب گرم در اوایل صبح مزایای بهداشتی شگفت انگیزی به دنبال دارد. شاید نوشیدن یک لیوان آب سرد بعد از غذا، بسیار لذت بخش است اما آب سرد مواد روغنی که در آن لحظه مصرف کرده اید را سفت می کند و روند هضم غذا را کند می کند. آب ولرم خوردن با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست. خوردن آب ولرم برای درمان سردرد شدید، فشار خون، کم خونی، درد مفاصل، فلج، ضربان شدید یا تند قلب، صرع، چربی، سرفه، التهاب حلق، آسم، سل، التهاب شرایین، و هر مرضی که به مجاری ادرار مربوط می‌ شود، زیادی ترشح اسید و التهاب معده، کم اشتهایی و هر مرضی که به چشم و گوش و حنجره مربوط است، استفاده می شود.

فواید خوردن آب ولرم

دمای آب ولرم

۱- جلوگیری از یبوست

بسیاری از غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، به دشواری هضم می‌ شوند و منجر به درد و نفخ شکم و اختلال یبوست می‌ شوند. نوشیدن آب ولرم در این میان باعث بهبود حرکت روده‌ ها و مبارزه با یبوست می‌شود.

۲- از بین بردن دردهای روزمره

یک فنجان آب ولرم گاهی می‌ تواند بهترین راه برای کاهش دردهای قاعدگی و حتی سردرد باشد. آب گرم اثر آرامبخش روی بدن دارد و منجر به آرامش عضلات شکمی، تسکین جوش و اسپاسم می‌ شود. برخی مطالعات نشان داده‌ اند که آب گرم باعث تحریک گردش خون شده و برای درمان زخم‌ های عضلانی بسیار مفید است.

۳- کاهش وزن

آب ولرم دمای بدن و سوخت و ساز آن را افزایش می‌ دهد. با این اتفاق سوخت چربی بالا رفته و عملکرد دستگاه گوارش و کلیه‌ ها نیز بیشتر می‌ شود.

۴- بهبود گردش خون

نوشیدن یک لیوان آب ولرم با معده خالی منجر به تخریب رسوبات چربی در بدن می‌ شود. این فرایند همراه با پاک شدن سموم از بدن بهبود گردش خون را به همراه دارد.

۵- کاهش التهاب

نوشیدن منظم آب ولرم همراه با لیمو منجر به کاهش میزان اسیدیته در بدن شما می شود. ضمن این که منجر به حذف اسید اوریک از مفاصل شما می‌ شود؛ عاملی که مقصر بروز التهاب در مفاصل است.

خواص آب ولرم برای بدن

آب ولرم

۱- از پیری زودرس جلوگیری می‌ کند

۲- درد را تسکین می‌ دهد

۳- به کاهش وزن کمک می‌ کند

۴- گوارش را بهبود می‌ بخشد

۵- جریان خون را بهبود می‌ بخشد

۶- برای یبوست مفید است

۷- مشکلات خواب را کاهش می‌ دهد

آب درمانی با آب ولرم

آب گرم

هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید و ۴ لیوان آب معادل (۱۶۰ میلی) با معده خالی بخورید. وآب باید گرم باشد ولی نه آنقدر که زبان را بسوزاند ولی ولرم نزدیک به گرم باشد و تا ۴۵ دقیقه بعد هیچگونه غذایی نخورید.

• بعضی از افراد در اوایل برای نوشیدن ۴ لیوان در یک وقت مشکل دارند می توانند کمتر آب بنوشید ویواش یواش آن را به ۴ لیوان برسانید.

نتایج درمان با آب برای امراض زیر در مدت معین زیر ثابت شده:

• مرض قند ۳۰ روز
  • فشار خون ۳۰ روز
  • مشکلات معده ۱۰ روز
  • انواع سرطان ۹ ماه
  • سل و التهاب شرائین ۶ ماه
  • کم غذایی ۱۰ روز
  • مشکلات مجاری ادرار ۱۰ روز
  • مشکلات بینی و گوش و حنجره ۲۰ روز
  • مشکلات عادت ماهیانه ۱۵ روز
  • مشکلات قلب و انواع آن ۳۰ روز
  • سردرد شدید ۳ روز