چگونه گلودرد را درمان کنیم؟

گلودرد

گلودرد معمولا با خارش شروع میشود و پس از هر بار قورت دادن درد آن بیشتر میشود.درحالیکه سایر نشانه های سرفه و سرماخوردگی تان را با داروهای بدون نسخه درمان میکنید،استراحت میکنید و مایعات مینوشید،میتوانید برای درمان گلودردتان از این کمک های طبیعی و بدون نسخه استفاده کنید.اکثر گلودرد ها خودشان پس از ۵-۴ روز خوب میشوند،اما مهم است که از نشانه های خطرناکی که ممکن است جدی تر باشند(مانند گلودرد میکروبی) و اینکه چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید،نیز آگاه باشید.

• روش اول
    استفاده از محصولات بدون نسخه و روشهای طبیعی

۱)از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید.

گلودرد

نشان داده شده است که استامینوفن(Tylenol)،بروفن(Advil) و ناپروکسن(Aleve)،همگی در کاهش درد گلودرد مفید هستند.اگر از رقیق کننده های خون یا سایر داروهای نسخه ای استفاده میکنید،قبل از استفاده از این داروها با پزشکتان صحبت کنید.

۲)سعی کنید آب نمک قرقره کنید.

گلودرد

اگرچه این روش در هیچ آزمایش پزشکی قراردادی ثابت نشده است،موردی است که به کمک به گلودرد شناخته میشود.

• یک چهارم تا نصف قاشق چای خوری نمک را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.این مخلوط را پشت دهانتان،نزدیک به گلو،برای حداقل ۳۰ ثانیه،چند بار در روز قرقره کنید.

۳)یک اسپری گلوی بدون نسخه خریداری کنید.

گلودرد

بدنبال پیدا کردن مواد تشکیل دهنده ی فعال مانند بنزوکائین یا فنول(هردو جواب میدهند،هردو بی حس کننده ی موضعی هستند)باشید.اسپری گلو میتواند گلوی ملتهب را برای چند ساعت آرام و بی حس کند.

۴) فورا مکیدن لازنج های گلوکونات زینک را شروع کنید.

گلودرد

تحقیقات نشان داده است که انجام این کار زمانی که اولین نشانه های سرماخوردگی بروز میکنند،میتواند مدت زمان سرماخوردگی را نصف کند.همچنین لازنج ها التهاب،خلط و درد گلو را کاهش میدهند.

• اگر بعد از اینکه سرماخوردگی تان شروع شد،۲ روز صبر کنید،لازنج های زینک احتمالا برای کوتاه کردن مدت سرماخوردگی کمکی نخواهند کرد.
  • صرف نظر از زمانی که آنها را مصرف میکنید،لازنجها میتوانند در رهایی از علائم نیز بهتان کمک کنند.به این دلیل که آنها معمولا حاوی بی حس کننده های موضعی هستند(که معمولا گلو را بی حس میکنند)، و همچنین میتوانند خشکی گلو را برطرف کنند.
  • به این دلیل که لازنج ها(قطره های سرفه)بیشتر از قرقره ی آب نمک یا اسپری گلو در گلویتان میمانند،یکی از تاثیرگذارترین راههای آرام کردن گلو هستند.

۵)از لازنج های منتول استفاده کنید.

گلودرد

این مخلوط نعنایی گلویتان را بی حس و آرام میکند.

۶)از شربت سرفه استفاده کنید.

گلودرد

این شربت ها در انواع مختلف برای مصرف روزانه یا شبانه وجود دارند.شربت سرفه باید گلویتان را بپوشاند،التهاب را کاهش دهد و درد را برای یکی ۲ ساعت آرام کند.

• از شربت سرفه ای استفاده کنید که علائم دیگرتان را نیز درمان کند.
  • از دستور العمل روی بسته پیروی کنید و بسته به سن و مدت سرماخوردگی،میزان استفاده از آن را تنظیم کنید.
  • از ضد التهاب همراه با شربت سرفه استفاده نکنید زیرا اکثر داروها حاوی آن هستند.میتوانید در عوض استفاده از چند دارو،از دارویی استفاده کنید که همه ی این موارد را داشته باشد.

۷)در مدت بیماری تان،نوشیدنی های گرم بنوشید یا غذاهای سرد بخورید.

گلودرد

چای گرم و سوپ میتواند گلو را آرام کنند و همچنین غذاهای سرد مانند بستنی یا آبنبات میتوانند به بی حس کردن گلو و آرام کردن درد کمک کنند.

۸)با موادی که گلو درد را آرام میکنند،یک چای طبیعی درست کنید.

گلودرد

گزینه های متفاوتی برای آرام کردن گلو درد مفید نشان داده شده اند.این موارد شامل:

• چای بابونه که خاصیت آرام کننده دارد.
  • آب داغ همراه با یک قاشق غذاخوری عسل،یک قاشق غذاخوری دارچین،یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب.
  • هر یک از مواد داخل آب داغ در مورد بالا(عسل،دارچین،آبلیمو و سرکه ی سیب)،برای آرام کردن گلودرد و همچنین از بین بردن سریع عفونت،به عنوان درمانهای طبیعی مفید پیشنهاد شده اند.
  • مخلوط خوشمزه ای نیست،اما ارزش امتحان کردن برای آرام کردن گلو و بهتر شدن حالتان را دارد!
  • آگاه باشید که میتوانید از عسل به تنهایی نیز استفاده کنید.خوردن عسل به تنهایی از نظر علمی به کاهش سرفه و درمان زخم ها کمک میکند و میتواند برای آرام کردن گلودرد نیز موثر باشد.
  • روش دوم
    آگاه بودن از زمان مراجعه به پزشک

۱)نشانه ها و علائم جدی تر عفونت گلو را شناسایی کنید.

گلودرد

اگرچه عفونت های گلوی ویروسی شایع تر هستند(و خودشان طی چند روز بهبود می یابند)،اگر علائمی دارید که نشان دهنده ی مورد جدی تری از جمله عفونت گلوی باکتریایی هستند،مهم است که توسط پزشک ارزیابی شوید.علاوه بر درد در گلو،نشانه های نگران کننده ی دیگر شامل:

• تب(مخصوصا تب بالای ۳۸ درجه)
  • “ترشحات” سفید(تکه های سفید قابل مشاهده)روی لوزه ها یا پشت گلو
  • غدد لنفاوی متورم در گردن
  • سرفه نکردن(معمولا افرادی که گلودرد دارند،سرفه میکنند)
  • نداشتن آبریزش بینی(نشانه های رایج سرما خوردگی مانند آبریزش بینی با عفونت گلوی باکتریایی بروز نمی کنند)
  • آگاه باشید که اگر ۲ مورد یا بیشتر از موارد بالا را دارید،مهم است که هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.او میتواند برای بررسی عفونت گلوی باکتریایی،برایتان آزمایش انجام دهد.

۲)اگر لازم است،از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

گلودرد

اگر عفونت گلوی باکتریایی داشتید،باید توسط یک دوره ی آنتی بیوتیک به طور مناسبی درمان شود.

۳)بدانید چه زمانی از پزشکتان کمک بخواهید.

گلودرد

اگر گلو درد مزمن و تب بالای ۳۸ درجه دارید که بعد از ۴۸-۲۴ ساعت بهبود پیدا نکردند(و فقط همه چیز بدتر میشود)،بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

• همچنین اگر غده های ورم کرده در گردن یا پشت گلویتان دارید که قورت دادن یا نفس کشیدن را برایتان مشکل می کنند،باید فورا و حتما به پزشک مراجعه کنید(اگر نمی توانید فورا به پزشک مراجعه کنید،به قسمت اورژانس بیمارستان محلی تان مراجعه کنید).
  • این میتواند نشانه ای از مریضی جدی تر مانند عفونت مونو نوکلئوسیس یا ورم لوزه باشد که نیاز به بررسی و و درمان پزشکی دارد.

۴)از مسکن های نسخه ای استفاده کنید.

گلودرد

اگر گلو درد جدی دارید،اگر عفونت باکتریایی یا هر مورد دیگری است،میتوانید برای استفاده از مسکن های نسخه ای به پزشک مراجعه کنید.

• داروهایی مانند ناپروکسن میتوانند تا زمانی که از درد گلو رهایی یافتید،برایتان تجویز شوند.
چگونه گلودرد را درمان کنیم؟
2.5 (50%) 2 votes