چگونه به صورت طبیعی از عفونت کلیه رهایی یابیم؟

تعداد بازدید ها : تعداد بازدید ها : 676

کلیه ها عملکردهای گوناگونی دارند،اما اصولا مایعات درون بدن را تصفیه می کنند.آنها ضایعات را از بین می برند در حالی که سطح مایعات و مواد معدنی بدن مانند سدیم،پتاسیم،فسفات ها و کلسیم را نیز تنظیم می کنند.عفونت کلیه،که به نفریت نیز شناخته میشود،معمولا در مجاری ادراری شروع میشود و به سمت حالب و کلیه ها حرکت می کند.این یک بیماری جدی است که میتوانید شما را بسیار بیمار کند.اگر مشکوک هستید که عفونت کلیه دارید،باید هرچه زودتر آن را درمان کنید.

• قسمت اول
    بهبود کلیه ها به صورت طبیعی

۱)تا جایی که میتوانید آب بنوشید.

عفونت کلیه

در حالی که عفونت کلیه میتواند خطرناک باشد و باید فورا با آنتی بیوتیک درمان شود،کارهای زیادی وجود دارند که میتوانید با انجام دادن آنها،به بهبودتان کمک کنید.نوشیدن آب زیاد میتواند به تخلیه ی باکتری هایی که مسبب عفونت هستند،کمک کند.

• از قهوه و الکل پرهیز کنید.این نوشیدنی ها میتوانند مثانه را تحریک کنند و همچنین باعث خشکی بیشتر بدنتان شوند.
  • آب کرنبری بنوشید.نشان داده شده است که این نوشیدنی از عفونت کلیه جلوگیری می کند.

۲)درد را درمان کنید.

عفونت کلیه

میتوانید یگ پَد گرم کننده روی پهلو و پشتتان قرار دهید.این گرما دردتان را کم میکند اما از بین نمی برد.

• این کار طبیعی نیست اما مسکن ها و کاهش دهنده های تب بدون نسخه مانند استامینوفن(Tylenol)،علائم تان را به طور موثرتری کنترل می کنند.

۳)زیاد استراحت کنید.

عفونت کلیه

عفونت کلیه میتواند برای بدنتان بسیار استرس زا باشد.باید تا جایی که میتوانید انرژی تان را برای بهبود ذخیره کنید.

• برای دریافت انرژی بیشتر برای بهبود،وعده های غذایی کم اما مداوم بخورید.حتما مواد مغذی به بدنتان برسانید.

۴)علائم تان را دنبال کنید.

عفونت کلیه

اگر حالتان بهتر نشده است،به پزشکتان بگویید.اگر علائم تان بدتر شده اند،باید فورا با پزشکتان تماس بگیرید.

• قسمت دوم
    تشخیص و درمان پزشکی عفونت کلیه

۱)علائم تان را ارزیابی کنید.

عفونت کلیه

اگر تعداد زیادی از علائم زیر را دارید،باید به عفونت کلیه مشکوک باشید.این علائم شامل:

• درد کمر،پهلو و کشاله ی ران
  • درد شکمی
  • ضرورت شدید به ادرار
  • سوزش ادرار
  • وجود خون یا چرک در ادرار
  • ادراری که بوی بدی داشته باشد یا کدر باشد

۲)با پزشکتان ارتباط برقرار کنید.

عفونت کلیه

اگر علائم عفونت کلیه را دارید،باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.عفونت کلیه میتوانید به کلیه ها آسیب برساند و عفونت میتواند در بدن منتشر شود.

• عفونت کلیه بسیار جدی است و نباید خفیف درمان شوند.معمولا به بستری شدن نیاز دارند.

۳)بیماریتان را تشخیص دهید.

عفونت کلیه

عفونت کلیه توسط پزشک با ترکیبی از شناسایی علائم و بررسی ادرار،تشخیص داده می شود.این بدین معناست که پزشک همه ی علائمتان را خواهد پرسید و اگر پزشک به عفونت کلیه مشکوک بود،نیاز خواهید داشت تا نمونه ادرار بدهید.آزمایش های دیگر مانند سونوگرافی یا ایکس ری،نیز گاهی اوقات برای تشخیص قطعی لازم هستند.

۴)توصیه های پزشکتان برای درمان را دنبال کنید.

عفونت کلیه

عفونت کلیه معمولا توسط آنتی بیوتیک هایی مانند levofloxacin یا ciprofloxacin،درمان میشود.اگر به آنتی بیوتیکی که در ابتدا به شما داده شد به خوبی جواب ندادید،ممکن است نیاز باشد آنتی بیوتیک های دیگری مصرف کنید.