چگونه فشار خون پایین را افزایش دهیم؟

فشار خون پایین

فشار خون پایین ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. هنگامی که پایین آمد، چند کاری هست که می توانید انجام دهید تا دوباره آن را بالا بیاورید.

1. برای تعیین علت، وضعیت را ارزیابی کنید.
  2. مقداری آب بنوشید و چیز شوری بخورید.
  3. پاهای خود را بالا ببرید و یک جفت جوراب فشرده ساق بلند بپوشید.
  4. هر داروی فراموش شده را مصرف کنید.
  5. قبل از اینکه بلند شوید پاهای خود را بالا و پایین بیاورید یا دست های خود را در اطراف بدن برقصانید.

در طول یک بیماری بحرانی

۱- وضعیت را ارزیابی کنید

درمان فشار خون پایین

اگر اغلب این اتفاق برایتان می افتد، ممکن است مزمن باشد. سلامت فرد را در نظر بگیرید. آیا این نتیجه بیماری است؟ آیا در آن زمان چیزی غیرمعمول بود که توانست تاثیر پایین آوردن سطح قند خون را داشته باشد؟ دیگر چه؟ آرام باشید. ممکن است یک مشکل بزرگ در دست نباشد.

• شما باید مطمئن شوید که آیا علائم فشار خون به طور خطرناکی پایین است یا خیر. به طور کلی علائم عبارتند از سرگیجه، گیجی، بی ثباتی، تاری دید، ضعف، خستگی، حالت تهوع، احساس سرما ، عرق سرد پوست، غش کردن و پوست رنگ پریده

۲- آب یا مایعات دیگر زیاد بنوشید

فشار خون پایین

هنگامی که حجم خون افزایش می یابد و کاهش آب بدن کمتر می شود، فشار خون پایین ممکن است از بین برود. نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت ها هستند که مواد معدنی از دست رفته را نیز به بدن منتقل می کنند. مصرف نوشیدنی های ورزشی یا آب از کم بود آب جلوگیری می کنند.

• یکی دیگر از روش های افزایش فشار خون پایین (موقتا)، مصرف کافئین است. دانشمندان کاملا مطمئن نیستند که چگونه یا چرا این کار را انجام می دهد، اما تصور می شود که کافئین هورمون ها را متوقف می کند و شریان های شما را پهن می کند یا آدرنالین را پمپ می کند و به طور مستقیم باعث افزایش فشار خون پایین می شود.

۳- برای بیمار یک چیز شور پیدا کنید تا بخورد

فشار خون پایین

نمک زیاد باعث افزایش فشار خون می شود. به همین دلیل است که بیماران قلبی معمولا در رژیم های کم سدیم قرار دارند.

• سدیم فشار خون پایین را بالا می برد (و گاهی اوقات تا حد زیادی)، بنابراین پزشکان معمولا توصیه می کنند که آن را محدود کنید. قبل از مصرف با متخصص مراقبت های بهداشتی خود چک کنید – اگر مقدار مصرفی را که برای شما خوب نیست مصرف کنید، می تواند منجر به نارسایی قلب شود(به ویژه اگر شما سنتان بیشتر باشد).

۴- به نیازهایی گه گردش خون در ارتباط با فشار خون دارد فکر کنید

فشار خون پایین

پاهای خود را بالا بیاورید و در صورت موجود بودن، جوراب های فشرده را بپوشید. این همان جورابهایی است که مردم برای کاهش وریدهای واریسی استفاده می کنند و همینطور برای کاهش فشار خون در پاها نیز مناسب است.

۵- مشخص کنید که آیا بیمار داروهای لازم را فراموش کرده یا خیر

درمان فشار خون پایین

این مشکل به راحتی می تواند از فراموشی سفارشات دکتر ناشی شود. بسیاری از داروها حتی اگر فقط دارای یک اثر جانبی باشند، فشار خون را کم یا افزایش می دهند. ترکیبات خاص نیز می توانند از زمانی که به تنهایی مصرف شوند قویتر باشند.

۶- هر داروی فراموش شده را به بیمار بدهید

علائم فشار خون

اطمینان حاصل کنید که آنها (یا اگر کیس شما هستید) اهمیت از دست دادن دوز را درک کنند. یا بیش از حد مصرف نکنید!

• علاوه بر داروهای منظم، بدانید که استامینوفن (تیلنول) و برخی از داروهای ضد التهاب و ضد افسردگی نیز می تواند فشار خون پایین را افزایش دهد. اگر شما بعضی از موارد را به راحتی در دسترس دارید، لطفا آن را در این مورد اضافه کنید.

۷- چند دقیقه قبل از اینکه بلند شوید پاهای خود را بالا پایین بیاورید یا با دست های خود در اطراف برقصید

علایم فشار خون پایین

این کار برای افراد سالم هم معمول است زمانی که بعد از مدت طولانی نشستن بلند می شوند فشار خون پایین را تجربه می کنند. زمانی که می خواهید بلند شوید (مخصوصا هنگام برخواستن از رختخواب) ابتدا به طور مستقیم نشسته و به آرامی بلند شوید.

• اگر می توانید، برای بهتر شدن جریان خون ورزش منظم انجام دهید. اگر این یک مشکل مزمن است، ورزش را ادامه دهید و وعده های بیشتر غذای کمتر بخورید.

اقدامات بیشتر برای بالا بردن فشار خون پایین

۱- اگر فشار خون به طور خطرناکی پایین باشد، با پزشک تماس بگیرید

فشار خون پایین چیست

یک مشاور حرفه ای پزشکی در این وضعیت ارزشمند خواهد بود.

• به طور کامل شرایط فشار خون پایین را به پزشک توضیح دهید. اگر بیمار بتواند صحبت کند، بگذارید علائم را به همان اندازه به صورت واضح توصیف کند.
  • دقیقا همان کاری را که دکتر می گوید انجام دهید. در مواردی که فشار خون به طورخطرناکی پایین است، پزشک ممکن است بخواهد بیمار به اتاق اورژانس برود.

۲- زمانی که بحران تمام شد، اگر امکان بود در مورد فشار خون مطالعه کنید

فشار خون

اگر هنوز هم کم است، ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی بیشتری داشته باشید. اندکی کمتر از ۸۰/۱۲۰ ایده آل است.

۳- بعد از یک ساعت بیمار و مطالعات را دوباره ارزیابی کنید که ببینید بیمار از مشکلی که داشته فاصله گرفته باشد

فشار خون پایین

آیا بیماران علائمی را نشان می دهند؟ چه حسی دارند؟ حتی اگر آنها تشنه نباشند آب را همراه داشته باشید.

چگونه فشار خون پایین را افزایش دهیم؟
3.5 (70%) 6 votes