چگونه نفریت را تشخیص دهیم،درمان و از آن پیشگیری کنیم؟

نفریت

نفریت(کلیه برافروختگی)،یک التهاب در یک یا هردو کلیه است.به نظر میرسد که از طریق ورود باکتری به مجاری ادرار از طریق میزراه ایجاد میشود.همچنین این باکتری ها میتوانند باعث عفونت ادرار و مثانه شوند.نفریت در زنان به دلیل ساختار فیزیولوژیِ تناسلی- ادراری زنان،رایج تر است.مراحل زیر را دنبال کنید تا از نفریت پیشگیری کنید،آن را تشخیص دهید و درمان کنید تا از آسیب طولانی مدت به کلیه هایتان جلوگیری کنید.

• مراحل

۱)اصول بهداشتی را در دستشویی به خوبی رعایت کنید.

نفریت

اینکار ریسک ورود باکتری به میزراه را کاهش میدهد و از بروز مشکل جلوگیری میکند.

۲)منظم توسط پزشک بررسی شوید.

نفریت

مشکلات دیگری هم میتوانند منجر به عفونت شوند که اگر نادیده گرفته شوند میتوانند به کلیه ها سرایت کنند.برای مثال،انسداد بخشی از سیستم ادراری،که احتمالا بر اثر بزرگ شدن غده ی پروستات(در مردان)یا بارداری (در زنان) ایجاد شده است،میتواند به عفونت منجر شود.سنگ کلیه و تومور مثانه نیز میتوانند به انسداد و رشد باکتری ها کمک کند.

۳)همه جا مراقب باکتری ها باشید.

نفریت

ممکن است باکتری هایی که از طریق جریان خون وارد هر قسمتی از بدن شده اند،در کلیه ذخیره و منجر نفریت شوند.

۴)اگر به هر طریقی تزریق یا جراحی از طریق میزراه دارید،از یک آنتی بیوتیک مخصوص تناسلی – ادراری استفاده کنید.

نفریت

5)نفریت با درد شدید در پشت،درست بالای کمر،شروع میشود و به سمت کشاله ی ران حرکت میکند.

نفریت

6)دمای بالای بدن،لرز،سردرد و ادرارِ کدر و خونیِ دردناکِ مداوم،علائم دیگر نفریت هستند.

نفریت

7)اگر فکر میکنید دچار عفونت شده اید،با پزشکتان مشورت کنید.

نفریت

نفریت بیماری نیست که خودتان بتوانید آن را درمان کنید.در کنار درمان عفونت و التهاب،پزشک برای تصدیق عامل مهم ایجاد نفریت،خواهان انجام آزمایشاتی خواهد بود.

۸)نفریت با دوره ای آنتی بیوتیک خوراکی،درمان میشود.

نفریت

هرچند،کسانی که به طور مداوم از نفریت رنج میبرند ممکن است مدت طولانی تری از آنتی بیوتیک استفاده کنند و ممکن است آزمایشات بیشتری نیز انجام دهند،اگرچه نادر است،اما نفریت ممکن است به ایجاد زخم و آسیب به کلیه ها منجر شود.