سکته قلبی در زنان

همانند مردان، زنان هنگام سکته قلبی فشار یا تنگی در سینه خود احساس می کنند. اما زنان همچنین اغلب برخی از علائم کمتر شناخته شده یک حمله قلبی را تجربه می کنند و به علت تشخیص اشتباه یا تاخیر در درمان احتمال مرگ و میر ناشی از حمله قلبی بیشتری نسبت به مردان وجود دارد. از این جهت، اگر شما یک زن هستید، مهم است بدانید که باید به دنبال چه علائمی بگردید. اگر فکر می کنید که شما دچار حمله قلبی شده اید، برای گرفتن کمک با ۱۱۵ تماس بگیرید.

تشخیص علائم سکته قلبی در زنان

۱- هرگونه ناراحتی در کمر یا سینه تان را یادداشت کنید

علائم سکته قلبی در زنان

یکی از علائم اصلی حمله قلبی، احساس سنگین بودن، تنگی، فشار دادن یا فشار در قفسه سینه یا پشت گردن است. این درد ممکن است ناگهانی یا شدید باشد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، سپس از بین برود و دوباره برگردد.

• بعضی از افراد درد حمله قلبی را با سوزش سر دل و یا سوء هاضمه اشتباه می گیرند. اگر این درد سریعا پس از خوردن غذا شروع نشود، اگر معمولا با سوزش قلب و یا حالت تهوع (احساس نیاز به بالا آوردن) همراه است شما سریعا باید به اورژانس بروید.

۲- هرگونه ناراحتی را در پشت گردن تان شناسایی کنید

نشانه سکته قلبی در زنان

زنانی که از حمله قلبی رنج می برند ممکن است دچار درد شدیدی شوند که شبیه دندان درد یا درد در فک، گردن، شانه یا عقب باشد. این درد ناشی از آن است که اعصابی که این مناطق را تامین می کنند قلب را نیز تامین می کنند. این درد ممکن است بیاید و برود. ممکن است آنقدر شدید باشد که شما را در طول شب از خواب بیدار کند.

• این درد ها ممکن است در هر مکان در یک زمان یا تنها در برخی از مکان های ذکر شده احساس شود.
  • زنان بر خلاف مردان اغلب درد در بازوها و یا شانه هایشان را هنگام حمله قلبی گزارش نمی دهند.

۳- به دنبال سرگیجه یا سبک بودن سر بگردید

نشانه های سکته قلبی در زنان

اگر ناگهان احساس ضعف می کنید، قلب شما ممکن است نتواند خونی را که نیاز دارد را دریافت کند. اگر تنگی نفس یا عرق سرد با سرگیجه همراه باشد (به نظر می رسد که اتاق در حال چرخش است) یا سرگیجه (احساسی همانند این که شما ممکن است غش کنید)، شما می توانید یک حمله قلبی داشته باشید. کاهش جریان خون به مغز باعث ایجاد این علائم می شود.

۴- مراقب تنگی نفس باشید

سکته قلبی در زنان

اگر احساس ناگهانی چرخیدن دارید ای ممکن است یکی از علائم حمله قلبی باشد. احساس از نفس افتادن به این معناست که شما نمی توانید به خوبی نفس بکشید. اگر احساس تنگی نفس دارید سعی کنید با لب های غنچه شده نفس بکشید. درست همانند زمانی که می خواهید سوت بزنید. اگر به این شکل نفس بکشید انرژی کمتری را ز دست خواهید داد. و ممکن است از استرس شما بکاهد و این حس را که شما دچار تنگی نفس شده اید را کاهش دهد

• زمانی که یک حمله قلبی را تجربه می کنید فشار خون در قلب تان و در ریه هایتان افزایش می یابد، در حالی که پمپاژ خون کمتر می شود

۵- مراقب علائم گوارشی همچون حالت تهوع، استفراغ و مشکل در هضم باشید

سن سکته قلبی در زنان

علائم گوارشی علائم شایع یک حمله قلبی در زنان نسبت به مردان است. این علائم اغلب در اثر استرس و یا آنفولانزا زنان مورد توجه قرار می گیرند. این نتیجه گردش خون ضعیف و کمبود اکسیژن در خون است. احساس تهوع و دیر هضمی ممکن است برای مدتی طول بکشد

۶- توجه داشته باشید که آیا به هنگام بیدار شدن مشکل در نفس کشیدن داشته اید یا نه

علائم سکته قلبی در زنان

وقفه تنفسی در خواب هنگامی رخ می دهد که بافت نرم در دهان مانند زبان و گلو، راه هوایی بالا را مسدود کرده باشد.

• تشخیص وقفه تنفسی در خواب به معنی این است که شما به طور مداوم در حالی که خواب می بینید، نفس کشیدنتان حداقل ۱۰ ثانیه متوقف می شود. این وقفه در روند تنفس جریان خون قلب را کاهش می دهد.
  • مطالعات دانشگاه ییل (Yale University) نشان می دهد که وقفه تنفسی در خواب باعث افزایش خطر مرگ و یا داشتن حمله قلبی را تا ۳۰ درصد (بالای یک دوره پنج ساله) بالا می برد. اگر بیدار شوید و نتوانید نفس بکشید احتمالا شما دچار یک حمله قلبی شده اید.

۷- به این فکر کنید که آیا عصبی هستید یا نه

سکته قلبی در زنان

عرق کردن، تنگی نفس و تند شدن ضربان قلب اغلب با اضطراب رخ می دهد. این علائم همچنین با حمله قلبی شایع است. اگر ناگهان احساس اضطراب (بی قراری) کنید، این می تواند اعصاب شما باشد که به تند تپیدن قلب شما واکنش نشان می دهند. اضطراب ممکن است موجب پیدایش بی خوابی در برخی از زنان شود

۸- به دنبال ضعف و غش بگردید

علائم سکته قلبی در زنان جوان

اگرچه خستگی یک علامت رایج در بسیاری از بیماری ها، از جمله یک هفته شلوغ در محل کار است، خستگی همچنین می تواند باعث کاهش جریان خون به مغز شما شود. اگر دچار مشکلاتی در انجام وظایف روزانه خود شده اید زیرا شما نیاز به توقف و استراحت دارید (بیش از حد معمول)، خون ممکن است نتواند از طریق بدن به طور منظم پمپ شود و ممکن است نشان دهنده این باشد که شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی هستید. بعضی از زنان نیز احساس سنگینی در پاهایشان را برای هفته ها و ماه های متوالی گزارش می دهند.

اهمیت شناسایی علائم سکته قلبی در زنان

۱- بدانید که زنان بیشتر احتمال این را دارند که از یک حمله قلبی بمیرند

سکته قلبی در زنان

زنانی که به حمله قلبی دچار می شوند احتمال بیشتری دارند که به علت درمان با تاخیر یا تشخیص اشتباه بمیرند. اگر فکر می کنید که شما دچار حمله قلبی شده اید، مطمئن شوید که زمانی که با ۱۱۵ تماس می گیرید این اتفاق را اعلام کنید. این به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید پزشک شما احتمال حمله قلبی را در نظرمی گیرد حتی اگر علائم شما علائم معمول حمله قلبی نیستند.

• اگر فکر می کنید که ممکن است دچار حمله قلبی یا مشکلات قلبی شده باشید درمان را تاخیر ندهید

۲- فرق بین یک حمله عصبی و یک حمله قلبی را بشناسید

علائم سکته قلبی در زنان

یک حمله استرسی معمولا پس از یک اتفاق استرس زا رخ می دهد. اینکه چه عاملی باعث می شود تا یک فرد از یک اختلال عصبی رنج ببرد هنوز ناشناخته است به هر صورت این اتفاق عموما در خانواده ها اتفاق می افتد. زنان و افرادی که سی ساله و یا بالاتر هستند در معرض خطر بیشتری هستند.عواملی که به طور معمول در طول یک حمله عصبی شایع هستند اما در حمله قلبی شایع نیستند شامل موارد زیر هستند:

• وحشت شدید
  • کف دستهای عرق کرده
  • صورت سرخ شده
  • لرز
  • جمع شدن عضلات
  • احساس نیاز به فرار کردن
  • ترسیدن از دیوانه شدن
  • مشکل در بلع یا احساس تنگی در گلو
  • سردرد

این علائم ممکن است در طی پنج دقیقه برطرف شوند، یا بعد از بیست دقیقه به راس خود برسند.

۳- اگر علائم حمله عصبی را تجربه می کنید اما قبلا سابقه حمله قلبی را داشته اید از یک پزشک کمک بخواهید

سن سکته قلبی در زنان

اگر کسی که قبلا یک حمله قلبی داشته است، هر کدام از علائم ذکر شده در بالا را داشته باشد، باید به اورژانس برود. فردی که مبتلا به اختلال هراسی شده است و نگران تجربه کردن یک حمله قلبی است باید یک ارزیابی قلب را درخواست کند.

4.8 (95%) 8 votes