علت دقیق درگذشت بازیگر معروف حسن جوهرچی مشخص شد

حسن جوهر چی
تعداد بازدید ها : تعداد بازدید ها : 857

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:

حسن جوهرچی به علت نارسایی کبد درگذشت. حدود یک ماه پیش به ایشان گفته شده بود که برای قرارگرفتن درفهرست پیوند کبد اقدام کند اما خودش اقدام نکرد تا زمانی که با حال بد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.

علی جعفریان افزود: حسن جوهرچی دچار نارسایی شدید و پیشرفته کبد بود و باید به سرعت درخواست پیوند را به کمیسیون پیوند دانشگاه می داد تا اقدامات بعدی برای انجام پیوند انجام شود اما نمی دانم به چه علت وی از مراجعه به کمیسیون پیوند خودداری و شاید مسئله شدت بیماری خود را جدی نگرفته بود.

• تشریح علت درگذشت «حسن جوهرچی»

وی اظهارکرد: آمادگی لازم برای انجام پیوند کبد در بیمارستان کاملا وجود داشت و از زمانی که به وی اعلام شده بود تا برای انجام پیوند به کمیسیون پیوند مراجعه کند،۲۰ پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: درمورد پیوند کبد برخلاف کلیه، زمان درخواست پیوند ملاک نیست بلکه شدت بیماری و بحرانی بودن حال مریض ملاک است و با توجه به پیشرفت بیماری، اگر ایشان به موقع درخواست پیوند کبد را مطرح می کرد، در اولویت پیوند قرار می گرفت و به سرعت عمل پیوند انجام می شد، زیرا نارسایی کبد وی خیلی پیشرفت کرده بود و لازم بود هر چه سریعتر پیوند شود.

جعفریان تاکید کرد: گروه متخصصان گوارش بیمارستان امام حدود یکماه پیش، آقای جوهرچی را ویزیت کرده و لزوم پیوند کبد را به وی اعلام کرده بودند اما ایشان موضوع را جدی نگرفت.

وی گفت: درکمیسیون پیوند دانشگاه افراد مختلفی ازجمله جراح، متخصص داخلی کبد، متخصص بیهوشی، متخصص گوارش و کبد و روانپزشک حضور دارند و براساس معیارها و استانداردهای علمی افراد بیمار را بر اساس شدت بیماری برای انجام پیوند کبد در اولویت قرار می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر آقای جوهرچی پیگیری می کرد و به موقع درخواست خود را مطرح می کرد قطعا به سرعت پیوند کبد می شد و می توانست زنده بماند، دو هفته پیش، مقدمات انجام پیوند فراهم شده بود اما وی مراجعه نکرد و زمانی با حال بد به بیمارستان آورده و بستری شد که شرایط عفونی شده بود و امکان پیوند نبود.

حسن جوهرچی متولد سال ۱۳۴۷ در تهران است. وی اصالتا اردبیلی بود. هنر بازیگری را از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی با بازی در فیلم فیل در تاریکی شروع کرد.جوهرچی دانش آموخته ی رشته ی عکاسی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

حسن جوهر چی

• رسانه دکتر سلامت ضمن عرض تسلیت،برای خانواده ی جوهرچی،از خداوند متعال طلب صبر دارد.روحش شاد و یادش گرامی.
علت دقیق درگذشت بازیگر معروف حسن جوهرچی مشخص شد
2 (40%) 1 vote[s]