تشخیص علائم زخم معده

تعداد بازدید ها : تعداد بازدید ها : 982

زخم یک ضایعه است که بر روی پوست یا غشاهای مخاطی بدن ایجاد می شود. علائم برای برخی افراد حاد و برای دیگران خفیف است. این رسانه به شما کمک خواهد کرد که آنها را تشخیص دهید.اگر در معرض علائم زخم معده هستید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

نکات کلیدی در مورد علائم زخم معده:

• به هر گونه درد مابین سینه و ناف خود توجه کنید
  • برای سایر علائم رایج، از جمله حالت تهوع، بی حالی، از دست دادن اشتها و از دست دادن وزن، را مد نظر داشته باشید
  • علائم شدید تر از جمله: استفراغ،مدفوع تیره و مدفوع خونی
  • شما ممکن است حساس باشید اگر شما به طور منظم داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف می کنید، سابقه خانوادگی زخم ها را دارید، بیماری هایی با کبد، کلیه یا ریه دارید یا بیش از ۵۰ سال دارید.

شناخت علائم زخم معده

۱- به درد در ناحیه شکم که بین قفسه سینه و ناف وجود دارد توجه کنید

درمان زخم معده

درد ممکن است در شدت و  زمان های متفاوت باشد، به طوریکه از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد. این اغلب بین وعده های غذایی که معده شما خالیست رخ می دهد و می تواند به صورت سوزش، زخم شدگی و یا تیر کشیدن توصیف شود.

• اغلب درد ناشی از زخم ها می تواند به طور موقت با خوردن غذاهایی که از اسید معده جلوگیری کرده یا مصرف داروهای ضد اسید معده قوی ، کاهش یابد.
  • اگر درد معده شما به علت زخم باشد، ممکن است در طول شب و زمانی که گرسنه هستید، تشیدید شود.

۲- علائم زخم معده که بیماران گزارش کرده اند، را بشناسید

درمان زخم معده

تمام این علائم برای همه اتفاق نمی افتند، اما ممکن است ترکیبی از هر یک از آنها را تجربه کنید.

• افزایش میزان گاز و آروغ زدن
  • احساس سیری و ناتوانی در نوشیدن مایعات بسیار.
  • گرسنگی دو ساعت پس از غذا خوردن .
  • تهوع خفیف، شایع ترین مورد در بیداری در اول صبح.
  • احساس خستگی کلی و نداشتن احساس خوب
  • از دست دادن اشتها.
  • کاهش وزن.

۳- علائم زخم معده شدید را تشخیص دهید

علایم زخم معده

اگر درمان نشوند، زخم ها می توانند خونریزی داخلی و سایر مشکلات را ایجاد کنند، که منجر به عوارض پزشکی می شود.

• استفراغ، به خصوص اگر خونی باشد، می تواند نشانه زخم های پیشرفته باشد.
  • مدفوع تیره، تار یا مدفوع خمیری نیز ممکن است نشانه زخم های شدید باشد.
  • مدفوع خونین

۴- اگر دچار علائم زخم معده شده اید، پزشک خود را ببینید

زخم معده

زخمهای معده یک بیماری جدی هستند که نیاز به درمان پزشکی دارند. محصولات غیرمستقیم ممکن است موقتا تسکین بدهند، اما آن وضعیت را درمان نمی کنند.

۵- اگر احتمال زیاد ابتلا به  زخم معده دارید آگاه باشید

معده درد

در حالی که زخم های معده می توانند به دلایل مختلفی برای افراد رخ دهند، افرادی که بیشترین خطر را دارند، عبارتند از:

• افراد مبتلا به هیلکو باکتری پیلوری
  • افرادی که به طور مرتب داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن، آسپرین یا ناپروکسن مصرف می کنند.
  • افراد مبتلا به زخم معده های خانوادگی.
  • افرادی که به طور مرتب الکل مصرف می کنند.
  • افرادی که دارای بیماری یا بیمارهای مرتبط با کبد، کلیه یا ریه هستند.
  • افراد بالای ۵۰ سال

نکات سریع برای افرادی که از زخم معده رنج می برند

۱- با دکتر خود قرار ملاقات داشته باشید

معده درد

در حالی که اکثر زخم های معده خودشان بهبود می یابند، برخی از زخم های شدید معده نیاز به تشخیص و درمان اندوسکوپی دارند. آندوسکوپ یک لوله کوچک و نوری است که در مری شما قرار میگیرد. تنها دکتر شما می تواند این کار را انجام دهد. در عین حال، قبل از دیدن پزشک خود، برخی از این کارهای سریع را امتحان کنید.

۲- داروهای ضد اسید مصرف کنید

قرص زخم معده

داروهای ضد اسید گاهی توسط پزشکان برای اینکه بفهمند که  علائم بهبود یافته اند توصیه می شوند. به همین علت است که زخم معده می تواند ناشی از اختلاف بین مایعات گوارشی در معده و روده اثنی عشر باشد.

۳- تغییرات خاصی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید

علائم زخم معده

سیگار کشیدن، مشروبات و مصرف NSAID ها را متوقف کنید. سیگار کشیدن و مشروبات می تواند منجر به عدم تعادل مایعات گوارشی شود، در حالی که NSAID ها می توانند در صورت استفاده در دوزهای بالا، تعادل را از بین ببرند. در حالی که منتظر تشخیص پزشک خود هستید، مصرف این ها را قطع کنید.

۴- شیر ننوشید

علائم زخم معده

نوشیدن شیر ممکن است تسکین موقتی را فراهم کند، اما مانند یک گام به جلو و دو مرحله به عقب است. شیر به مدت کوتاهی دیواره معده شما را می پوشاند. اما شیر همچنین تولید اسید معده بیشتری را تحریک می کند که در نهایت زخم ها را حتی بدتر می کند.

تشخیص علائم زخم معده
4.2 (84.62%) 13 vote[s]