درمان های خانگی طب سنتی گیاهان دارویی

چگونه با سیر،سرماخوردگی را درمان کنیم؟

سیر و سرماخوردگی

زمانی که حس میکنید نشانه های آشنای سرماخوردگی را تجربه میکنید و دارید سرما میخورید،ممکن است فکر کنید نمتیوانید کاری برای پیشگیری از آن انجام دهید.هرچند،با اضافه کردن سیر به رژیم غذایی تان میتوانید توانایی لازم برای کم کردن اثرات مریضی را به سیستم ایمنی بدنتان بدهید.اگرچه”درمان”ممکن است کمی اغرارآمیز باشد اما با استفاده از سیر میتوانید سریعتر و با دردسر کمتری از سرماخوردگی یا آنفولانزا رهایی یابید!

• روش اول
    استفاده از سیر برای علائم سرماخوردگی

۱)کمک سیر به علائم سرماخوردگی را در نظر بگیرید.

سیر و سرماخوردگی

اخیرا یک تحقیق تاثیرگذاری سیر در ۱۴۶ نفر در عرض ۳ ماه را بررسی کرده است.کسانی که از مکمل های سیر استفاده کردند،۲۴ عارضه از سرماخوردگی و کسانی که استفاده نکردند،۶۵ عارضه را نشان دادند.همچنین،کسانی که از سیر استفاده کردند،۱ روز کمتر از سایرین علائم سرماخوردگی را نشان دادند.

• در تحقیقی دیگر،کسانی که از سیر استفاده کردند،علائم کمتری داشتند و زودتر خوب شدند،احتمالا به این دلیل که مجموعه ی سلولهای ایمنی بدن به دلیل استفاده از ۲.۵۶ گرم مکمل سیر روزانه،افزایش پیدا کرده اند.
  • بیشتر محققین اعتقاد دارند،ترکیبات سولفوری سیر،allicins،مسئول اثرات ضد سرماخوردگی اند.هرچند،عناصر دیگری مانند saponins و مشتقات آمینو اسیدی در سیر وجود دارند که به نظر می آید در کاهش نیروی ویروسی بودن سرماخوردگی،نقش دارند.اگرچه،هنوز چگونگی انجام این کار مشخص نیست.

۲)با بوی سیر کنار بیایید.

سیر و سرماخوردگی

بسیاری ممکن است نگران بوی سیر باشند.همان موادی که به نظر میرسند برای سرماخوردگی موثر اند،این بوی سیر را ایجاد میکنند.پس،برای آرام کردن علائم سرماخوردگی تان،باید با بوی آن کنار بیایید.

• خبر خوب این است که باید از خانه و کار و مردم دور بمانید و در خانه باشید.همچنین باید استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید.همه ی اینها یعنی با اینکه سیر بو میدهد،بیشتر زمان فقط شما و کسانی که دوستشان دارید در کنار هم هستید.به نظر میرسد این یک هدیه ی کوچک برای بهبود سریعتر و کاهش علائمتان است!

۳)سیر خام بخورید.

سیر و سرماخوردگی

همیشه اگر ممکن است،با سیر تازه شروع کنید.پوست سیر را بکنید و از یک سیر خرد کن یا لبه ی چاقو برای خرد کردن سیر استفاده کنید.هر ۴-۳ ساعت یک حبه سیر خام بخورید.فقط پوست بکنید و بخورید!

• اگر مزه اش را دوست ندارید،سیر را با آب پرتقال بشویید.
  • همچنین میتوانید به آب لیمو اضافه اش کنید.سیر را به ۲ قاشق سوپخوری آبلیمو و ۸-۶ انس آب اضافه کرده و هم بزنید.
  • همچنین سیر را میتوانید به آب و عسل اضافه کنید.عسل مزایای آنتی بیوتیک و ضد ویروسی دارد.۲-۱ قاشق سوپخوری عسل را به ۸-۶ انس آب اضافه کنید و هم بزنید.

۴)با سیر غذا بپزید.

سیر و سرماخوردگی

اگرچه سیر خام ممکن است بهترین به نظر برسد،سیر پخته هم allicins دارد که به نظر موثر میرسد.حبه های سیر را پوست و خرد کنید..سپس آنها را ۱۵ دقیقه رها کنید.اینکار به فعال کردن آنزیم های سیر کمک میکند.

• در هنگام سرماخوردگی از ۳-۲ حبه سیر در هر وعده استفاده کنید.اگر کم سیرمیخورید،حبه های خرد شده ی سیر را به مرغ و سبزیجاتی که میخورید اضافه کنید و آن را طبق معمول گرم کرده و بخورید.اگر متوسط سیر میخورید،در کنار پختن سیر در سبزیجات،آن را به برنج خود نیز اضافه کنید.
  • همچنین میتوانید سیر خرد شده را به گوجه فرنگی یا سس پنیر،زمانی که احساس کردید بهتر شده اید،اضافه کنید.همچنین میتوانید سیر را به گوشت و مرغ بمالید و آنها را مثل قبل بپزید.

۵)چای سیر درست کنید.

سیر و سرماخوردگی

مایعات داغ نیز میتوانند به کاهش علائم کمک کنند.۳ فنجان آب و ۳ حبه سیر که از وسط نصف شده اند را بجوشانید.گاز را خاموش کنید.نصف لیوان عسل و نصف لیوان آبلیمو با دانه ها و پوستش را به آب و سیر اضافه کنید. این مواد مقادیر قابل توجهی ویتامین C و آنتی اُکسیدان دارند.

• این چای را زیاد درست کنید و در طول روز مزه مزه کنید.
  • چای باقیمانده را فریز کنید و در زمان نیاز گرم کنید.

۶)از مکمل های سیر استفاده کنید.

سیر و سرماخوردگی

این روش برای کسانی که مزه ی سیر را دوست ندارند،بسیار خوب است.برای کاهش علائم سرماخوردگی،روزانه ۳-۲ گرم از مکمل های سیر در دُز های جداگانه استفاده کنید.

• روش دوم
    شناسایی و درمان سرماخوردگی معمولی

۱)سرماخوردگی معمولی را درک کنید.

سیر و سرماخوردگی

سرماخوردگی های معمولی،معمولا توسط rhinovirus ایجاد میشود. Rhinovirus ها معمولا باعث عفونت های تنفسی شدید (URIs) میشوند اما در بعضی مواقع میتوانند باعث عفونتهای تنفسی
خفیف،ذات الریه، میشوند. Rhinovirus ها بیشتر در مارچ تا اکتبر شایع اند.

• دوره ی نهفتگی معمولا کوتاه،بین ۷۲-۱۲ ساعت پس از در معرض ویروس قرار گرفتن، است.در معرض ویروس قرار گرفتن معمولا زمانی رخ میدهد که با کسی که سرماخورده باشد یا عطسه و سرفه میکند،نزدیک باشید.

۲)علائم سرماخوردگی معمولی را شناسایی کنید.

سیر و سرماخوردگی

خشکی یا حساسیت بینی معمولا اولین نشانه است.حساسیت یا خارش گلو نیز از نشانه های زودهنگام است.

• اینها معمولا با آبریزش بینی،گرفتگی بینی و عطسه کردن همراه اند و معمولا ۳-۲ روز پس از اولین نشانه بدتر میشوند.
  • آبریزش بینی معمولا شفاف و آبکی است.ممکن است غلیظ و سبز-زرد شود.
  • نشانه های دیگر شامل:سردرد،بدن درد،آبریزش چشم،گرفتگی گوش و صورت از گرفتگی سینوس ها،کاهش حس چشایی و بویایی،سرفه و گرفتگی صدا،استفراغ پس از سرفه،بی قراری و حساس شدن و تب خفیف که بیشتر در کودکان رخ میدهد،است.
    سرماخوردگی معمولی میتواند با عفونت گوش(otitis media)،سینوزیت(عفونت سینوس ها)،برونشیت عروقی(التهاب ریه با گرفتگی و سرفه)و بدتر شدن علائم آسم همراه شود.

۳)سرماخوردگی معمولی را درمان کنید.

سیر و سرماخوردگی

برای سرماخوردگی معمولی درمانِ حاضری نیست.در عوض،باید روی آرام کردن نشانه ها تمرکز کنید.توصیه های پزشکی شامل:

• استراحت کنید.
  • مایعات زیاد بنوشید.این مایعات میتوانند شامل آب،آب میوه،آب مرغ یا سبزیجات باشند.سوپ مرغ نیز برای سرماخوردگی بسیار خوب است.
  • آب نمک گَرم قرقره کنید.اینکار گلودرد را بهتر میکند.
  • اگر سرفه ی مداوم دارید که نمی توانید استراحت کنید،از قطره ی سرفه یا اسپری گلو استفاده کنید.
  • از داروهای مسکن یا سرفه ی بدون نسخه استفاده کنید.مطمئن شوید که دستورات روی بسته بندی را دنبال میکنید.

۴)اگر مریضیتان مقاوم است،به پزشک مراجعه کنید.

سیر و سرماخوردگی

اکثر زمانها نیازی به پزشک نیست.هرچند اگر کودکتان هر یک از علائم زیر را دارد،به پزشک زنگ بزنید:

• تب بیشتر از ۳۸ درجه.اگر کودکتان زیر ۶ ماه است و تب دارد،به متخصص زنگ بزنید.برای کودکان در هر سن دیگری،اگر تبشان بیشتر از ۳۸ درجه است،به پزشک عمومی زنگ بزنید.
  • اگر علائم بیش از ۱۰ روز ادامه داشتند
  • اگر علائم مقاوم هستند یا شما علائم غیرطبیعی تجربه میکنید مانند سردرد مداوم،تهوع و استفراغ یا دشواری در تنفس.
ما را در شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنید:

یک دیدگاه

نظر خود را بیان کنید